Založ si blog

KOVAČICA. .. po dvadsiatich rokoch IV.

Opona sa pomaly zatvára. Uvoľňujeme sa zo svojich póz, v ktorých sme skončili. Sme príjemne unavení, ale veľmi šťastní. Nemáme čas si to užiť – opona sa znovu otvára a my sa ideme pokloniť  tlieskajúcim divákom.

Prichádza technická časť predstavenia – zbalenie scény, naloženie do autobusu. Domáci nám ochotne pomáhajú. Padne to vhod, pretože my štyria hlavní hrdinovia sa tejto časti nezúčastňujeme. Sme zababraní od hliny, potrebujeme sa očistiť. My s Michalom vždy galantne pustíme naše dámy.  Robíme to kvôli tomu, že si vždy niekde skryjeme nejakú fľaštičku. A kým sa dievčatá sprchujú a ostatní upratujú, my popíjame a rozoberáme predstavenie. Aj v Kovačici sme si schovali. Tam, kde sa v zákulisí vychádza zo scény schodmi dolu za lavicu. Vybehli sme a tam nás už čakala Marija Havran:,, Chudáčikovia moji zlatí, je vám zima, však?“ a hneď do nás liala domácu. ,, Prečo si im nezakúril viac, pozri , ako sa trasú od zimy!“ A položartom/polovážne udierala pästičkami riaditeľa kultúrneho domu. Ten sa nedal vyrušiť a hneď nás všetkých štyroch – tak ako sme boli špinaví – naládoval do svojho auta. Naša fľaška zostala za lavicou…

U nich nás čakali jeho dcérky v krojoch. Zaspievali aj zahrali nám. Pohostili nás (už by sme asi boli prekvapení keby nie) A potom sme im ,,zasvinili“ hlinou ich krásnu kúpelňu! Čistí a spokojní sme prišli na slávnostné otvorenie festivalu. Tešil som sa, že začali bez nás – už sme celkom meškali – a vôjdeme nenápadne do rozbehnutej zábavy. Otvoríme dvere do sály a …

Ozve sa neskutočný aplauz! Všetci stoja. Jednoducho, bez nás nezačali. Pocítil som jemnú triašku. Teraz nie od chladu. Ani od trémy. Človek málokedy počas života zažije taký silný pocit, že si jeho aj jeho prácu vážia…

Zajtra – čiže piatok  – jednotlivé skupiny nášho semináru Píšeš? Píšem! budú prezentovať výsledky svojej práce. Niektorí budú stáť pred divákmi prvýkrát. Verím, že TERAZ zažijú presne  takú istú príjemnú  triašku ako ja pred dvadsiatimi rokmi TU v Kovačici…

P.S. Bol som pozrieť v zákulisí divadla. Je tam tá istá lavica. Premkla ma nostalgia. Ale fľašku tam nebola…

Kovačica. .. .po dvadsiatich rokoch V

01.09.2024

Deň vystúpenia je akýsi iný. Od rána si akýsi rozrušený. Pozývaš ešte nejakých známych. Nech prídu. Nech ťa vidia. Nech teba a tvojich kamarátov podporia. Dnes je to iné. Nehrám ja, ale účastníci dielní pod vedením svojich lektorov. Celý týždeň sa na to teším. Ale aj mám trošku obavy. Športovci vám potvrdia, že sedieť v hľadisku, keď hrajú vaši blízki, [...]

SOBOTA – milá moja rodina, . . .

27.08.2024

Tento blog píšem počas cesty z domova (dolnej zeme) domov (horná zem). Je mi za mojou dolnozemskou rodinou smutno. Napriek tomu som aktuálne neopísateľne vďačná, že vás mám. Ani neviem ako celý tento neuveriteľný týždeň ubehol. Aj preto celý týždeň nespíme – 24 hodín denne s vami je málo. Jeden týždeň ročne s vami je málo. Jeden život s vami je málo. Od [...]

PIATOK – deň v polovičnom snívaní

24.08.2024

Predposledný deň semináru začína s obrovským spánkovým deficitom. Včera sme mali koncert, a keď sme zbalili techniku a vyložili ju hore, začali sme filozofovať. Spať sme išli až o štvrtej ráno (spánok na seminári je veľkým hriechom, lepšie dospávať doma). Ale ja som sľúbila filmovej dielni, že im dnes pomôžem s natáčaním filmu. Aj to je čarovné na tomto [...]

Rusko Iževsk škola streľba

Študent v Čeľabinsku zaútočil kladivom na spolužiakov a učiteľov, štyroch zranil

16.09.2024 18:07

Putin označuje takéto incidenty za importované zo Spojených štátov a vinu pripisuje globalizácii.

Stupava záplavy povodeň

Škody po povodniach sú veľké, to najhoršie ešte nie je za nami, vyhlásil Fico. Stretol sa aj s Vallom, Drobom a Viskupičom

16.09.2024 17:21, aktualizované: 18:09

Podľa premiéra je vysoko pravdepodobné, že by nemalo dôjsť k ďalšiemu ohrozeniu majetku a životov.

povode, záplavy, Devínska Nová Ves

Domy v Devínskej Novej Vsi sú stále pod vodou, miestni spomínajú na povodeň spred 11 rokov. Tvrdia, že bolo horšie

16.09.2024 17:15

Obyvatelia Devínskej Novej Vsi ani nemusia sledovať správy o stúpajúcich hladinách Dunaja a Moravy. Vývoj hydrologickej situácie do slova cítia na vlastnej koži

polícia, páska, požiar

V banskej šachte v Koši objavili dvoch mužov bez známok života. Uzatvorená bola už dva roky

16.09.2024 15:23, aktualizované: 16:11

Polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.

Píšeš? Píšem!

Celý svet hrá divadlo! Ale my to robíme dobre a radi :-) #slovacislovakom facebook.com/PisesPisem www.instagram.com/pisespisems…

Štatistiky blogu

Počet článkov: 35
Celková čítanosť: 52689x
Priemerná čítanosť článkov: 1505x

Autor blogu