Založ si blog

Archív: august, 2024

SOBOTA – milá moja rodina, . . .

Tento blog píšem počas cesty z domova (dolnej zeme) domov (horná zem). Je mi za mojou dolnozemskou rodinou smutno. Napriek tomu som aktuálne neopísateľne vďačná, že vás mám. Ani neviem ako celý tento neuveriteľný týždeň ubehol. Aj preto celý týždeň nespíme – 24 hodín denne s vami je málo. Jeden týždeň ročne s vami je málo. Jeden život s vami je málo. Od […]

Pokračovanie článku

PIATOK – deň v polovičnom snívaní

Predposledný deň semináru začína s obrovským spánkovým deficitom. Včera sme mali koncert, a keď sme zbalili techniku a vyložili ju hore, začali sme filozofovať. Spať sme išli až o štvrtej ráno (spánok na seminári je veľkým hriechom, lepšie dospávať doma). Ale ja som sľúbila filmovej dielni, že im dnes pomôžem s natáčaním filmu. Aj to je čarovné na tomto […]

Pokračovanie článku

ŠTVRTOK – prvý projekt ukončený

Štvrtý deň semináru je takmer za nami. Už som pripravená na dnešný večerný koncert hudobnej dielne TAM A POTOM (lebo iba ryby plávajú s prúdom a my nie sme žiadne ovce). Všetci majú trému a stále si opakujú piesne a texty. A ja spomínam na celý týždeň, ktorý som s nimi zažila. Všetci traja lektori sú tí najúžasnejší hudobníci a ľudia, akých môžete stretnúť. […]

Pokračovanie článku

KOVAČICA. .. po dvadsiatich rokoch IV.

Opona sa pomaly zatvára. Uvoľňujeme sa zo svojich póz, v ktorých sme skončili. Sme príjemne unavení, ale veľmi šťastní. Nemáme čas si to užiť – opona sa znovu otvára a my sa ideme pokloniť tlieskajúcim divákom. Prichádza technická časť predstavenia – zbalenie scény, naloženie do autobusu. Domáci nám ochotne pomáhajú. Padne to vhod, pretože my štyria hlavní […]

Pokračovanie článku

STREDA – TU A TERAZ šťastní ako nikdy

Začína tretí deň semináru. Všetci hovoria, že to je deň najťažší a najkritickejší, ale ja tomu neverím a nebudem na to myslieť. Nech si to neprivoláme. Ráno prebiehalo ako vždy. Ťažké vstávanie, nachystanie, tie najchutnejšie raňajky, smiech, hudba, cesta do dielní a práca na projektoch. Celé doobedie išlo podľa plánov ako každý predošlý deň – aj keď s […]

Pokračovanie článku

KOVAČICA. . . po dvadsiatich rokoch III.

Streda. Tretí deň. Na športových výcvikoch deň oddychu. Seminár Píšeš? Píšem! ale nemá čas odpočívať. Lektori vo svojich dielňach pracujú so svojimi zverencami naplno. Okolo mňa pobiehajú pomaľované deti z výtvarnej dielne, cez okno po očku sledujem žonglujúcich a recitujúcich členov dielne pouličného divadla a experimentálneho prednesu, neustále všade […]

Pokračovanie článku

UTOROK – prečo na seminári žijeme TU A TERAZ

Začína druhý deň semináru. Ráno nás prišiel zobudiť Birko. Áno, tento muž je neskutočný – večer, niektorých v noci odprevadí do školy, popraje dobrú noc a ráno nás všetkých budí (mám podozrenie že jeho deň nemá 24 hodín). Aj keď to bol veľmi náročný budíček, tak sme (po dlhom nadávaní na skoré ranné vstávanie) nakoniec vstali z matracov, nachystali sa […]

Pokračovanie článku

Kovačica. . . po dvadsiatich rokoch

TERAZ spím. Niekto síce tvrdí, že na seminári Píšeš? Píšem! sa spí minimálne, ale stalo sa .TU zrazu počujem: ,,Píšeš? A ja rozospatý prikyvujem : Píšem! Píšem! Ale znovu upadám do sna. Cestujeme do Kovačice. Divadelný súbor z Levíc. Cestujeme v noci. Autobus prechádza cez rôzne srbské dedinky. Podozrievame šoféra, že zablúdil. Problémy s opitými […]

Pokračovanie článku

PONDELOK – spoznávanie TU A TERAZ

Prvú noc na seminári sme úspešne ukončili dlhým a dobrým spánkom. Všetci spolu bývame v telocvični, spíme na matracoch (ako každý rok) a zdieľame svoje životné príbehy celú noc. Neuveriteľne mi chýbalo toto večerné filozofovanie, spoločné nadávanie na skoré budíčky s kohútmi a zubné kefky v jednej šáločke. Následne spoločné raňajky a nachystaná káva v […]

Pokračovanie článku

Kovačica. . . . po dvadsiatich rokoch

Tak som opäť tu. A teraz. V Kovačici. Po toľkých rokoch. Moji kolegovia z divadla mi ani neuveria. Budú sa ma pýtať. Čo sa zmenilo. Čo ostalo také isté. A ja? Ja som trochu zmätený… Pred dvadsiatimi rokmi sme dostali ako víťaz Scénickej žatvy v Martine pozvánku na festival divadiel dolnozemských Slovákov do Kovačice. Boli to roky, keď sa nám pozvania na festivaly […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Permanentné zrážky ustávajú, Dunaj by mal kulminovať v utorok. Česko hlási už tri obete

ONLINE: Permanentné zrážky ustávajú, Dunaj by mal kulminovať v utorok. Česko hlási už tri obete

16.09.2024 06:00

V strednej a východnej Európe doteraz podľa predbežných správ prišlo o život 16 ľudí.

FOTO: Dunaj dramaticky rastie. Pozrite si zábery zaplaveného bratislavského nábrežia

FOTO: Dunaj dramaticky rastie. Pozrite si zábery zaplaveného bratislavského nábrežia

16.09.2024 13:30

Výška hladiny Dunaja v Bratislave presiahla 900 centimetrov a stále rýchlo stúpa.

ONLINE: Narušovanie vzdušného priestoru NATO je neakceptovateľné, aliancia by mala konať, vyhlásil holandský minister obrany

ONLINE: Narušovanie vzdušného priestoru NATO je neakceptovateľné, aliancia by mala konať, vyhlásil holandský minister obrany

16.09.2024 06:20

Rusko bude čeliť nedostatku zbraní a zdrojov, zásoby z čias ZSSR sa tenčia, musí sa obzerať po dodávkach zo zahraničia.

Vrchol povodní ešte príde, Dunaj do stredy stúpne nad deväť metrov. Vláda avizuje, že preplatí škody za zaplavený majetok

Vrchol povodní ešte príde, Dunaj do stredy stúpne nad deväť metrov. Vláda avizuje, že preplatí škody za zaplavený majetok

16.09.2024 06:00

Krízový štáb zároveň vyzýva občanov, aby aj napriek zlepšeniu počasia boli opatrní

Píšeš? Píšem!

Celý svet hrá divadlo! Ale my to robíme dobre a radi :-) #slovacislovakom facebook.com/PisesPisem www.instagram.com/pisespisems…

Štatistiky blogu

Počet článkov: 35
Celková čítanosť: 52725x
Priemerná čítanosť článkov: 1506x

Autor blogu