Založ si blog

Kovačica. . . po dvadsiatich rokoch

TERAZ spím. Niekto síce tvrdí, že na seminári  Píšeš? Píšem! sa spí minimálne, ale stalo sa .TU  zrazu počujem: ,,Píšeš? A ja rozospatý prikyvujem : Píšem! Píšem!  Ale znovu upadám do sna. Cestujeme do Kovačice. Divadelný súbor z Levíc. Cestujeme v noci. Autobus prechádza cez rôzne srbské dedinky. Podozrievame šoféra, že zablúdil. Problémy s opitými srbskými policajtmi. Úsmevy našich herečiek ich obmäkčia. Zdá sa nám, že ideme nekonečne dlho. Asi sme naozaj zablúdili. Konečne Kovačica! Naše pokrčené nevyspaté tváre postupne vyjasní vrelé privítanie .Milí usmiati domáci organizátori nás hneď kráľovsky pohostia. Vtedy sme to ešte netušili, že takéto lukulské hody sa budú pravidelne opakovať a že nás tu kráľovsky vykŕmia a napoja, čo hrdlo ráči. Sem-tam aj trošku viac . Vo sne kráčam s ostatnými uličkami Kovačice, prichádzame k ubytovaniu, kde nás privíta spev exotických vtákov a … ďalšie pohostenie. Ukážu nám kultúrny dom, kde vyložíme scénu a do seba naložíme … pohostenie.

Ale  do sna sa mi vkráda opäť to neodbytné: PÍŠEŠ? Sen je síce sladký, ale musím ho prerušiť – však ja nemám nič napísané! Chvatne vyskakujem z postele, otváram komp, aby som dopísal článok – a… článok je dopísaný! Asi sa mi tie spomienky spred dvadsiatich rokov samy kladú na papier. A ja ich už len – PÍŠEM?..

Štefan Piťo Jurča

.

Kovačica. .. .po dvadsiatich rokoch V

01.09.2024

Deň vystúpenia je akýsi iný. Od rána si akýsi rozrušený. Pozývaš ešte nejakých známych. Nech prídu. Nech ťa vidia. Nech teba a tvojich kamarátov podporia. Dnes je to iné. Nehrám ja, ale účastníci dielní pod vedením svojich lektorov. Celý týždeň sa na to teším. Ale aj mám trošku obavy. Športovci vám potvrdia, že sedieť v hľadisku, keď hrajú vaši blízki, [...]

SOBOTA – milá moja rodina, . . .

27.08.2024

Tento blog píšem počas cesty z domova (dolnej zeme) domov (horná zem). Je mi za mojou dolnozemskou rodinou smutno. Napriek tomu som aktuálne neopísateľne vďačná, že vás mám. Ani neviem ako celý tento neuveriteľný týždeň ubehol. Aj preto celý týždeň nespíme – 24 hodín denne s vami je málo. Jeden týždeň ročne s vami je málo. Jeden život s vami je málo. Od [...]

PIATOK – deň v polovičnom snívaní

24.08.2024

Predposledný deň semináru začína s obrovským spánkovým deficitom. Včera sme mali koncert, a keď sme zbalili techniku a vyložili ju hore, začali sme filozofovať. Spať sme išli až o štvrtej ráno (spánok na seminári je veľkým hriechom, lepšie dospávať doma). Ale ja som sľúbila filmovej dielni, že im dnes pomôžem s natáčaním filmu. Aj to je čarovné na tomto [...]

Rusko opozícia Navaľnyj pohreb

Streľba v centre Moskvy: Hlásia mŕtvych. Krvavú prestrelku rozpútal mocenský boj miliardárov

18.09.2024 22:28

Podnikatelia v boji o majetok rozpútali prestrelku blízko Kremľa.

covid

Šíri sa nový subvariant koronavírusu, dominantný môže byť o niekoľko týždňov

18.09.2024 22:10

Dostal označenie XEC a sa môže stať dominantným v priebehu niekoľkých týždňov.

Hacker

FBI rozložila ďalšiu veľkú čínsku hackerskú skupinu. Zameriavala sa na západné krajiny

18.09.2024 21:05

Rovnako ako iná rozložená čínska hackerská skupina Volt Typhoon sa aj Flax Typhoon zameriavala na kritickú infraštruktúru v západných krajinách.

Valerie Hayerová, europarlament, europoslankyňa, Obnovme Európu

Tvrdé slová v europarlamente: Odvolanie Šimečku rozprúdilo debaty, Metsolová chce reagovať

18.09.2024 20:45

Režim Roberta Fica opäť raz podkopal demokratické piliere Slovenskej republiky, vyhlásila francúzska europoslankyňa.

Píšeš? Píšem!

Celý svet hrá divadlo! Ale my to robíme dobre a radi :-) #slovacislovakom facebook.com/PisesPisem www.instagram.com/pisespisems…

Štatistiky blogu

Počet článkov: 35
Celková čítanosť: 53015x
Priemerná čítanosť článkov: 1515x

Autor blogu