Založ si blog

NEDEĽA – prišli sme odstrašiť bubákov

Po roku sa znovu veziem na seminár do Vojvodiny, ktorý sa aj tento rok koná v Kovačici. Celý tento dlhý čas som čakala na moment, kedy budem čakať na hraniciach. Už za sebou máme väčšinu cesty. LUž len niekoľko hodín pred sebou, ale tie idú v tejto spoločnosti veľmi rýchlo. Zatiaľ sme si stihli cez vysielačku rozprávať vtipy, hádať záludné hádanky, hľadať veveričku v monterkách, opicu v modrom tričku a kravu na strome.
Po piatich hodinách cesty sme už všetci unavení a zlámaní, ale aspoň nás zabávajú piesne Janka Marcineka. (Ak niekedy budete mať šancu, odporúčam si vypočuť jeho všežánrový playlist.) Zároveň sme tento fantastický hudobný zážitok zdieľali cez vysielačku s ostatnými lektormi v inom aute.
Po dlhej šesť a pol hodinovej ceste sme konečne dorazili do Kovačice. Na tento moment sme všetci čakali. Zvítali sme sa s našou druhou rodinou a prišli do druhého domova. Do toho, ktorý nám tak veľmi chýbal a z ktorého ešte celý rok čerpáme dobrú náladu a energiu. Tento domov je výnimočný a krásny. Magický. Niekedy mám pocit, že sa to nedá ani opísať. Musí sa to len zažiť. Mohla by som použiť všetky nádherné slová, a stále by nestačili na to ako je tento týždeň úžasný.
Každý rok rozmýšlam nad tým, v čom je tento seminár tak výnimočný. A už som na to asi prišla. Vždy počas cesty nechávame všetkých bubákov, strašiakov a čiernotu bežného sveta za hranicami Vojvodiny. Na týždeň sa ich zbavíme a na ceste späť budeme dúfať, že sme ich hlukom z bicích odplašili.
P.S.: A zatiaľ sa nám to každý rok podarilo.

Kovačica. .. .po dvadsiatich rokoch V

01.09.2024

Deň vystúpenia je akýsi iný. Od rána si akýsi rozrušený. Pozývaš ešte nejakých známych. Nech prídu. Nech ťa vidia. Nech teba a tvojich kamarátov podporia. Dnes je to iné. Nehrám ja, ale účastníci dielní pod vedením svojich lektorov. Celý týždeň sa na to teším. Ale aj mám trošku obavy. Športovci vám potvrdia, že sedieť v hľadisku, keď hrajú vaši blízki, [...]

SOBOTA – milá moja rodina, . . .

27.08.2024

Tento blog píšem počas cesty z domova (dolnej zeme) domov (horná zem). Je mi za mojou dolnozemskou rodinou smutno. Napriek tomu som aktuálne neopísateľne vďačná, že vás mám. Ani neviem ako celý tento neuveriteľný týždeň ubehol. Aj preto celý týždeň nespíme – 24 hodín denne s vami je málo. Jeden týždeň ročne s vami je málo. Jeden život s vami je málo. Od [...]

PIATOK – deň v polovičnom snívaní

24.08.2024

Predposledný deň semináru začína s obrovským spánkovým deficitom. Včera sme mali koncert, a keď sme zbalili techniku a vyložili ju hore, začali sme filozofovať. Spať sme išli až o štvrtej ráno (spánok na seminári je veľkým hriechom, lepšie dospávať doma). Ale ja som sľúbila filmovej dielni, že im dnes pomôžem s natáčaním filmu. Aj to je čarovné na tomto [...]

Portugalsko, lesný požiar, hasičské lietadlo, požiar

V Portugalsku zúria rozsiahle požiare, vyžiadali si už najmenej dve obete

16.09.2024 22:00

Úrady informovali, že v dištrikte Aveiro nasadili 12 hasiacich lietadiel a v celej krajine bojujú najmenej s 20 požiarmi.

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Píšeš? Píšem!

Celý svet hrá divadlo! Ale my to robíme dobre a radi :-) #slovacislovakom facebook.com/PisesPisem www.instagram.com/pisespisems…

Štatistiky blogu

Počet článkov: 35
Celková čítanosť: 52728x
Priemerná čítanosť článkov: 1507x

Autor blogu